بهترین کابل کواکسیال دوربین مدار بسته

بهترین کابل کواکسیال دوربین مدار بسته

هنگامی که شما در حال طراحی یک پروژه دوربین مدار بسته آنالوگ هستید ، این مهم است که بدانید از کدام کابل کواکسیال دوربین مدار بسته می توان استفاده کرد و میزان تأثیر کابل ها بر کیفیت کلی سیستم نصب شده چه مقدار میباشد. در این مقاله در مورد بهترین کابل کواکسیال که بطور گسترده در سیستم های دوربین مدار بسته آنالوگ برای ارسال تصاویر از دوربین به ضبط کننده ها استفاده می شود صحبت خواهیم کرد. تصویر زیر چند کابل کواکسیال را نشان میدهد. در ادامه همراه آموزش تخصصی شبروزتک باشید …

ساخت کابل کواکسیال

یک کابل کواکسیال ساخته شده است تا بتواند سیگنال ها را انتقال داده و در عین حال در برابر تداخل الکترومغناطیسی خارجی نیز محافظت کند.

در تصویر بالا می توانیم قسمت هایی از کابل کواکسیال را مشاهده کنیم:

هادی: برای انتقال سیگنال استفاده می شود.

دی الکتریک: مواد عایق.

نواربند یا محافظ: به عنوان نویزگیر عمل می کند.

روکش بیرونی: از کابل محافظت می کند.

هنگامی که یک دوربین مدار بسته با استفاده از کابل کواکسیال به مانیتور یا ضبط کننده دیجیتال (DVR) متصل است ، از محافظ (شیلد) برای محافظت از رسانای مرکز در برابر تداخل خارجی استفاده می شود.

از دی الکتریک برای عایق کاری رسانای میانه از محافظ (شیلد) استفاده می شود و از روکش بیرونی برای محافظت از کابل طراحی شده است.

با توجه به نیاز محافظت از کابل کواکسیال برای دوربین مدار بسته باید از مواد با کیفیت مانند رسانا هایی با درصد بالاتر از شیلد استفاده کنیم (95٪ نمونه خوبی است).

فاصله نصب دوربین مستقیماً تحت تأثیر کیفیت و ضخامت کابل کواکسیال مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کابل کواکسیال برای دوربین مدار بسته

هنگامی که ما در حال کار روی یک پروژه هستیم یا از یک فروشگاه برای خرید لوازم نصب استفاده می کنیم، با این سؤال روبرو هستیم که باید از کدام کابل کواکسیال برای دوربین مدار بسته استفاده کنیم؟ کابل هایی مانند RG59 ، RG6 و RG11 در بازار موجود هستند و باید تصمیم بگیریم کدام یک برای پروژه ایده آل است.

در تصویر بالا تفاوت اندازه بین انواع مختلف کابل کواکسیال را مشاهده می کنیم.

هرچه کابل اندازه بزرگتری داشته باشد ، برای انتقال مسافت های طولانی بهتر است ، همچنین باید این واقعیت را در نظر بگیریم که دوربین مدار بسته با وضوح بالاتر در مقایسه با دوربین مدار بسته با وضوح پایین می تواند تصاویر با کیفیت بیشتری را در مسافت های کوتاه تر انتقال دهد.

من فکر می کنم شما دوربین هایی با وضوح آنالوگ مختلف مانند 380 ، 420 ، 540 و 600 TVL را به خاطر دارید ، درست است؟

بنابراین ، هنگامی که می خواهید فیلم ها را با دوربین مدار بسته 600TVL پخش کنید ، باید در استفاده از کابل کشی صحیح دقت کنید زیرا در حداکثر فاصله برای انتقال نسبت به رزولوشن و همچنین مسئله ای با رنگ یا تصویر سیاه و سفید تفاوت هایی وجود دارد. در استفاده از کابل های مناسب به زودی متوجه مشکل در انتقال تصاویر رنگی خواهید شد.

طول مناسب کابل برای دوربین مدار بسته

با توجه به این واقعیت که امروزه ما به سختی دوربین هایی با وضوح پایین خریداری می کنیم ، پس همه ما می خواهیم حداقل کیفیت را برای پروژه های خود حفظ کنیم، در اینجا یک جدول برای مشاوره سریع در مورد مسافت انتقال رنگ برای دوربین TVL 600 ارائه شده است.

ImpedanceResolutionDistanceCable
75 Ohms600 TVL150 mRG-59
75 Ohms600 TVL200 mRG-6
75 Ohms600 TVL390 mRG-11

به طور خلاصه ، از کابل کواکسیال با کیفیت بیشتر از نظر درصد شیلد، استفاده کنید، اگر دوربین ها دارای مشکلات تداخل و نویز یا مشکل رنگ هستند می تواند در مواردی به دلیل استفاده از کابل هایی باشد که برای نصب مناسب نیستند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

ترجمه شده از سایت : learncctv.com

DVR چیست؟

DVR چیست؟

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *