انتخاب بهترین هارد برای DVR و NVR سیستم دوربین مداربسته

انتخاب بهترین هارد برای DVR و NVR سیستم دوربین مداربسته

یک سوال رایج در بین کاربران سیستم امنیتی این است که “چگونه بهترین هارد را برای DVR و NVR انتخاب کنیم” همچنین ممکن است درباره تفاوت بین هارد دوربین مداربسته (HDD) و یک هارد اکسترنال سؤال داشته باشید و درباره مسائل احتمالی در مورد تنظیم دوربین مداربسته خود برای صرفه جویی در فیلم بر روی هارد اکسترنال و عواملی را که باید هنگام انتخاب یک هارد دوربین مداربسته برای ضبط کننده فیلم دیجیتال (DVR) یا ضبط کننده فیلم ویدیویی شبکه (NVR) در نظر بگیرید اطلاعات کافی نداشته باشید.

برای یافتن بهترین پاسخ در ادامه همراه شبروزتک باشید …

با توجه به تجربه گروه فنی تخصصی شبروزتک این نکته قابل ذکر است که استفاده از هارد دوربین مداربسته صحیح بسیار مهم است. بنابراین، به ما اجازه دهید تا دانش و بینش خود را به اشتراک بگذاریم و در نتیجه به شما دوستان عزیز کمک کنیم بهترین HDD را انتخاب کنید که بدون مشکل، فیلم دوربین مداربسته خود را کنترل کنید.

هارد دوربین مداربسته چیست؟

هارد دیسک درایو و یا هارد دیسک دوربین مداربسته با استفاده از دوربین محلی برای ذخیره سازی محلی به صورت 24 ساعته از فیلم های ویدیویی تحت نظارت استفاده می شود. آنها هارد دیسک معمولی نیستند.

هارد دوربین مداربسته ممکن است در داخل ضبط کننده فیلم ویدیویی شبکه (NVR) یا ضبط کننده فیلم دیجیتال (DVR) از پیش نصب شده باشند. البته این روش رایج نیست.

بعضی اوقات ممکن است هارد دیسک های خارجی دیگری روی NVR یا DVR نصب شوند.

در هر صورت، انتخاب یک محل ذخیره سازی صحیح بسیار مهم است که می تواند مقدار داده‌ای را که از دوربین های مداربسته به دیسک وارد می شود را کنترل کند و باید بگویم، این اطلاعات زیادی است که به صورت 24 ساعته به هارد وارد می شوند و عملا دارای فاصله زمانی نیستند. یادگیری چگونگی انتخاب بهترین هارد برای DVR و NVR مهم است.

تفاوت بین هارد دیسک معمولی و هارد دوربین مداربسته چیست؟

خوب، خوشحالم که شما این سؤال را مطرح کرده اید زیرا درک این مسئله بسیار مهم است که یک هارد معمولی که در رایانه یا لپ تاپ استفاده می شود برای DVR شما مناسب نیست.

مردم غالباً با این فرض که هارد دوربین مداربسته تفاوت چندانی با یک هارد دیسک معمولی ندارد، دچار اشتباه می شوند.

یک هارد دیسک برای DVR یا NVR به طور ویژه توسط سازندگان خاصی طراحی شده است.

در واقعیت ، هارد دیسک درایو یا همان HDD یا نظارت اختصاصی از روش های زیادی بادوام‌تر، پیشرفته تر و قابل اعتماد تر از یک هارد دیسک معمولی است.

یک هارد دوربین مداربسته بیش از 95٪ از وقت خود را صرف نوشتن می کند.

سیستم عامل هارد دوربین مداربسته (نرم افزاری که در تراشه تعبیه شده است) از زمان بهینه سازی آن برای نوشتن سریع داده ها، به منظور دستیابی به برنامه های نظارتی طراحی شده است.

تولید کنندگان هارد محصولات ویژه ای را برای بازار دوربین مداربسته دارند و بدیهی است که نسبت به رایانه های معمولی هزینه بیشتری دارند.

این نوع هارد دیسک بسیار محبوب است و توسط تکنسین ها و مهندسین (از جمله گروه فنی تخصصی شبروزتک) که با سیستم های نظارت حرفه ای کار می کنند، توصیه می شود.

بنابراین، اکنون خواهید آموخت که چه عواملی در هارد برای DVR / NVR مهم هستند.

انتخاب یک هارد مناسب برای DVR و NVR

در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید قبل از خرید HDD برای ضبط کننده های خود دنبال کنید، من ترجیح می دهم از Western Digital Purple استفاده کنم زیرا سالهاست که آنها را با DVR / NVR های حرفه‌ای آزمایش کرده‌ام.

اما مارک های دیگری نیز در آنجا وجود دارد ، که به بررسی آن ها می پردازیم.

به دنبال تولید کننده صحیح باشید.

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید برند و مدل دقیقی است که مخصوص سیستم های نظارتی و دوربین مداربسته طراحی شده است. فرقی نمی کند که هارد توسط نام های بزرگی مانند سامسونگ یا توشیبا ساخته شده باشد یا خیر ولی اگر HDD که برای رایانه شخصی باشد را خریداری کنید، قطعا برای DVR شما به درستی کار نخواهد کرد.

مطمئناً، در ابتدا می تواند شروع به کار کند، اما بعداً مشکلی بزرگ خواهید داشت!

در اینجا لیستی از تولید کنندگان که در حوزه تولید هارد دوربین مداربسته فعالیت میکنند را مشاهده میکنید:

Western Digital (Purple)

Seagate (SkyHawk)

Toshiba (S 300)

می توانید توصیه سازنده DVR / NVR را دنبال کنید یا از مدلی که همراه دستگاه شما است استفاده کنید. از آنجا که DVR / NVR ها معمولاً با مدل های HDD خاص آزمایش می شوند ، برای کارکردن به صورت 24 ساعته همولوگ می شوند.

از محصولات ارزان قیمت دوری کنید.

مراقب هارد دیسک های معمولی و بدون مارک باشید که روی DVR های ارزان قیمت و NVR های بدون نام، از قبل از طرف فروشنده نصب شده است.

بله ، برخی از فروشندگان، ضبط کننده ها را از چین وارد می کنند و هر نوع هارد دیسک ارزان و سودآور را برای تجارت خود نصب می کنند ، بنابراین وظیفه شما این است که بررسی کنید.

توصیه هارد مناسب برای دوربین مداربسته

هارد وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال یک شرکت معتبر است که بیش از 16 میلیون WD بنفش HDD تولید کرده و هنگام استفاده از هارد برای DVR / NVR ها، انتخاب بزرگترین دستگاه های نظارتی است.

HDD های بنفش WD دارای فناوری هستند که ضمن به حداقل رساندن خطاها و جلوگیری از از دست دادن فیلم های ضبط شده مهم، ضبط ویدیو به صورت 24 ساعته و 7 روز در هفته را بهینه می کنند.

حتی اگر در هنگام ضبط برخی از خطاها در نوشتن رخ دهد ، این دیسک‌ها می‌توانند با جستجوی خطاها و ادامه کار، آنها را مدیریت کنند.

شما نمی‌خواهید فیلم‌های خود را پخش کنید و یک فیلم غیرقانونی داشته باشید زیرا HDD شما می‌تواند کار را به درستی انجام دهد ، درست است؟ به همین دلیل WD Purple روشی برای اولویت بندی ضبط بر خواندن و جلوگیری از از بین رفتن فریم های ویدیویی دارد.

تولید کنندگان بزرگ تجهیزات نظارتی که هزاران دوربین حرفه ای و ضبط کننده حرفه ای رده بالا (و گران قیمت) را در سراسر جهان به فروش می رسانند ، یک لیست هارد توصیه شده برای تجهیزات خود را شامل می شود که شامل وسترن دیجیتال نیز می باشد.

به عنوان نمونه ، به تصویر زیر نگاهی بیندازید که لیست هارد دیسک دانلود شده از وب سایت Hanwha Techwin (Samsung Techwin سابق) را نشان می دهد.

این دقیقاً منظور ما است اگر شرکتی مانند این دارای پروژه های نظارتی عظیم (مانند 13000 دوربین IP نصب شده) به هارد دیسک وسترنال اعتماد دارد، چرا شما چنین نمی کنید؟ این حرکت حاوی این پیام است: به من اعتماد کن ، من قبلاً برای این شرکت کار کردم.

خوب ، به اندازه وسترن دیجیتال. مارک های خوب دیگری نیز وجود دارد که برای نظارت ضبط قابل اعتماد هستند.

مورد بعدی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد Seagate است.

هارد سیگیت

یکی دیگر از کمپانی هایی قابل اطمینان که HDD را برای رایانه ها تولید می کند کمپانی Seagate میباشد، این شرکت دارای یک محصول ویژه به نام Skyhawk است که برای دوربین مداربسته طراحی شده است. همچنین توسط تولید کنندگان بزرگ تجهیزات نظارتی توصیه می شود.

هارد دیسک Skyhawk برای جلوگیری از از بین رفتن فریم های ویدئویی از فناوری ImagePerfect AI استفاده می کنند. این شرکت اظهار داشت که این ویژگی “فریم های صفر افت شده” است.

طبق گفته Seagate، از جمله مزایای این فناوری، یک الگوریتم قدرتمند در تصحیح خطا و بازیابی داده‌ها وجود دارد که اطمینان حاصل می‌کند هیچ فریم ویدیویی گم نشده است.

حتی اگر تعداد زیادی دوربین فیلمبرداری امنیتی وجود داشته باشد ، HDD می تواند با استفاده از بافر و تصحیح خطا ، ضبط را کنترل کند.

هارد دیسک Seagate نیز در لیست افراد بزرگ صنعت دوربین مداربسته قرار دارد. لیست‌های هارد دیسک توصیه شده را می‌توانید در وب سایت‌های آنها پیدا کنید.

تصویر زیر یک لیست HDD را که توسط Hikvision ، یکی از تولید کنندگان بزرگ تجهیزات نظارتی استفاده می شود، نشان می دهد.

این فقط یک نمونه از توصیه ها است ، همچنین تولید کنندگان دیگری (مانند Hanwha Techwin و دیگران) وجود دارند که هارد های Seagate را توصیه می کنند.

Hikvision شرکتی است که دستگاه‌های نظارتی حرفه‌ای رده بالایی را تولید می‌کند و همچنین دوربین‌ها و ضبط‌کننده‌های ارزان‌تری را برای بازار مصرف‌کننده تولید می‌کند.

مطلب گفته شده این است که اگر Hikvision هارد Seagate را توصیه کند ، قطعا آنها باید خوب باشند.

با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته میتوان رضایت مصرف کننده ها را مشاهده نمود و این که آنها از این هارد دیسک بسیار خوشحال هستند ، بنابراین ارزش دارد که آن را امتحان کنید.

بیایید به مرحله بعدی برویم … تولید کننده ژاپنی توشیبا.

هارد دیسک نظارت توشیبا

توشیبا یک شرکت ژاپنی مشهور و قابل اعتماد است که همیشه بهترین محصولات را در آنجا تحویل می دهد.

این شرکت همچنین دارای یک هارد دیسک ویژه است که برای بازار دوربین مداربسته طراحی شده است.

هارد Toshiba S300 Surveillance برای دوربین های مداربسته که به صورت پیوسته ضبط دارند قابل اعتماد و قابلیت حفظ مطالب برای مدت زمان بیشتری را دارا میباشد.

این هارد دیسک برای ضبط با سرعت و کارایی بالا ساخته شده است تا فریم های فیلم را حفظ کرده و بهترین کیفیت را برای فیلم ها حتی در وضوح بالا تضمین کند.

طبق گفته توشیبا ، فناوری که S300 دارا میباشد مأموریت بحرانی ضبط به طور مداوم و 24 ساعته را تضمین می کند.

هارد Toshiba S300 توسط سازندگان نیز توصیه می شود، به تصویر زیر که مطعلق به وب سایت Hikvision میباشد، نگاهی بیندازید.

معمولاً یک لیست طولانی که درایوهای HDD Toshiba را توصیه کنند وجود ندارد، اما آنها برای کار با ضبط کننده‌های دوربین مداربسته قابل اعتماد هستند.

کدام هارد برای سیستم های محبوب نظارت تصویری بهترین است؟

خوب، بهترین گزینه برای استفاده در سیستم های امنیتی همان هایی میباشند که سازندگان بزرگ توصیه کرده اند، اما HDD ها برای DVR های محبوب (و ارزان) و NVR ها چطور؟

اجازه دهید نگاهی به Western Digital Purple 4TB بیندازیم.

دلیل این که این هارد به خصوص برای سیستم های امنیتی شامل NVR / DVR طراحی شده است، این است که با دوربین های مداربسته از مارک های مختلف، از جمله، Reolink ، Amcrest ، Hikivision ، Qsee ، Zosi ، Dahua و بسیاری دیگر سازگار است.

هارد دیسک Seagate SkyHawk 4TB جایگزین عالی دیگر برای NVR (ضبط کننده های ویدیوهای شبکه) است. همچنین Reolink ، Amcrest و Hikivision.برای DVR های هیبریدی و DVR های نظارتی بسیار عالی است.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که هارد دیسک دوربین مداربسته ای که انتخاب کرده اید با سیستم نظارت جدید یا موجود شما سازگار است. بهترین کار برای شما این است که قبل از خرید محصول ، ابتدا اطلاعات کافی از سیستم امنیتی خود به دست آورید.

علاوه بر این واقعیت که در بین سیستم های محبوب نظارت تصویری نیز چندان محبوب نیست می توانید از Toshiba S300 ذکر شده قبل نیز استفاده کنید.

آیا می توانم یک هارد اکسترنال را بر روی NVRs / DVR نصب کنم؟

بله. تا زمانی که ضبط کننده شما از هارد اکسترنال پشتیبانی می کند. برخی ضبط کننده های حرفه ای دارای کانکتور i-SCSI برای یک دستگاه ذخیره سازی خارجی یا یک درگاه اترنت اضافی هستند که با یک سرور NAS کار می کنند.

علاوه بر این واقعیت که هارد دیسک های دیگر را برای NAS و فضای ذخیره سازی خارجی توصیه می کنند، لطفاً از هارد دوربین مداربسته استفاده کنید زیرا DVR / NVR شما از HDD ها برای ضبط ویدیو استفاده می کند.

نصب هارد دیسک های داخلی و خارجی به سیستم دوربین امنیتی بی سیم با سیستم های دوربین امنیتی NVR و DVR باید به درستی انجام شود. این بسیار مهم است. اگر هارد داخلی به درستی نصب نشود ، ممکن است مشکلات فنی ایجاد شود.

این مشکلات فنی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خرابی هارد دیسک

خطا در نظارت هارد

کار نکردن هارد

سیستم نمی تواند هارد دیسک را تشخیص دهد

هیچ HDD برای ضبط در دسترس وجود ندارد

اطمینان حاصل کنید که کابل‌های هارد دیسک توصیه شده را خریداری کرده‌اید و آنها هنگام نصب محکم وصل شده‌اند.

وقتی که هارد دیسک DVR شناسایی نشود چه کاری باید انجام دهید ؟

اگر سیستم دوربین امنیتی جدید با هارد دیسک دارید ، احتمالاً مسائل فنی مانند:

خطای هارد دیسک نظارت

هارد دیسک DVR شناخته نشده است.

هیچ HDD برای ضبط موجود نیست.

هارد دیسک شناسایی نشد.

محتمل ترین علت این عدم موفقیت تشخیص هارد دیسک احتمالاً نقص HDD است. این بدان معنی است که اتصال شل کابل SATA در داخل NVRs / DVR وجود دارد.

همچنین بدان معنی است که به دلیل این کابل سست ، منبع کافی به سیستم DVR / NVR وجود ندارد. همچنین ، HDD مدل سازگار یا همولوگ نیست.

پس چطور این مشکل را بر می کنید؟

هنگام بررسی این موضوع اولین اقدام قبل از این که این مشکل را حل کنید این است که سعی کنید سیستم NVR / DVR را دوباره راه اندازی کنید. این ممکن است با قطع اتصال کابل ها بین HDD و ضبط کننده ویدیوها NVR / DVR انجام شود.

اگر بعد از اتصال مجدد کابل‌ها هیچ خطایی روی صفحه نمایش نشان داده نشود، احتمالاً مشکل در جایی دیگر می‌باشد. کابل برق SATA و e-SATA متصل کننده پورت برق هارد دیسک NVR / DVR را بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که سست نیست. همچنین اطمینان حاصل کنید که پورت برق SATA معیوب و آسیب‌دیده نیست. سعی کنید کابل را به پورت دیگری وصل کنید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که از آداپتور برق مناسب برای سیستم NVR / DVR استفاده می کنید.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت و حل نشد ، می توانید از یک کامپیوتر برای قالب بندی HDD نیز استفاده کنید.

کدام یک را انتخاب کنید: دوربین مبتنی بر رایانه شخصی یا دوربین امنیتی DVR / NVR؟

افراد معمولاً برای ضبط و ذخیره فیلم دوربین مداربسته به جای ضبط کننده ویدیویی اختصاصی هارد دیسک مانند DVR و NVR از استفاده از لپ تاپ یا رایانه استفاده می کنند.

با این وجود ، این سؤال باقی مانده است که باید کدامیک را انتخاب کنید: ضبط و ذخیره سازی ویدیویی مبتنی بر رایانه شخصی یا DVR / NVR اختصاصی با هارد دیسک؟

هر دو گزینه مزیت و مضرات ، مزایا و شکست های خود را دارند. پاسخ صحیح به این سوال اینگونه خواهد بود: بستگی به نیاز شما دارد.

به عنوان مثال ، اگر با دو یا سه دوربین مداربسته به صورت شبانه روزی کار کنید ، ضبط و ذخیره سازی ویدیویی مبتنی بر رایانه شخصی ایده خوبی است.

اما اگر چهار دوربین مداربسته دارید ، یک DVR / NVR با هارد دیسک انتخاب بهتری است.

آیا می توانم از هارد دیسک دوربین مداربسته در رایانه شخصی استفاده کنم؟

همچنین تفاوت های عملکردی بین HDD ها برای سیستم های دوربین مداربسته و HDD های رومیزی وجود دارد.

سپس این سؤال در مورد استفاده از هارد دیسک دوربین مداربسته برای استفاده روزانه از رومیزی / لپ تاپ یا برای بازی وجود دارد. آیا می توان این کار را انجام داد؟

جواب قطعاً “بله” خواهد بود. با این وجود، ممکن است در مورد سرعت خواندن و نوشتن با مشکلاتی روبرو شوید که می تواند در نحوه پاسخ رایانه شما تأثیر بگذارد.

سخنان پایانی

بیشتر سیستم های دوربین DVR / NVR دارای یک فن هستند. این امر برای بیرون آوردن گرمایی است که سیستم های نظارتی همیشه در حال تولید می باشند. با این وجود ، داشتن جعبه DVRs / NVRs در مکان هایی که تهویه مناسب برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه وجود دارد، حائز اهمیت است.

DVRs / NVR ها فیلم های مهم نظارت را ذخیره می کنند. بنابراین باعث می شود در معرض خطر سرقت و آسیب قرار بگیرد.

جعبه قفل NVR / DVR که به دیوار نصب می شود (رک)، یک راه حل مناسب برای جلوگیری از آسیب و سرقت در سیستم دوربین امنیتی شما است.

با این حال ، شما همچنین باید از فیلم های نظارتی از سرور Cloud یا NAS پشتیبان تهیه کنید ، زیرا این امر به امنیت شما کمک می کند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

ترجمه شده از سایت : learncctv.com

DVR چیست؟

DVR چیست؟

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *